Vitamin Untuk Wanita

 Assalammualikum Salam Ceria

Tidak lari dari kecantikan dan wanita zaman sekarang ini dengan zaman moden 2023, kecantikan dan bergaya , juga alet nak share tips VITAMIN UNTUK WANITA 30an macam alet.

PROTEIN TENAGA DAN KECANTIKAN


Juga masih ramai di luar sana ambil endah tak endah tentang kesihatan dan kecantikan , jika wanita di luar sana kurang pengambilan vitamin sangat rugi


Di sini alet nak share tips yang bagus untuk wanita di luar sana pengambilan vitamin setiap hari , jika wanita di luar sana tidak mengamalkan vitamin setiap hari akan ada.

PUNCA KULIT MUKA KUSAM 

- salah satunya faktor umur

- penampakan sel kulit mati yang lama

- selalu terkena matahari uv

- tidak basuh muka dengan bersih (makeup)

- merokok juga salah satu masalah kulit


Shaklee salah satu produk vitamin kecantikan dan kesihatan yang lebih 100 tahun di pasaran. Yang selamat dan berkesan, mesra alam. Yang ramai wanita di luar sana mengamalkan nya seperti ;

GLA COMPLEX

-  Mengandungi 5 jenis bahan iaitu

Borage Seed

Blackcurrant

Minyak Bunga Matahari

EveningPrimroseOil

Vitamin E.

Kandungan yang ada dalam gla complex adalah sumber terbaik omega 6, tinggi anti-oksidan yang semulajadi ia mampu menyerap terus ke dalam sel dan tisu kulit.

Gla complex juga bagus untuk melambatkan menopaus , memperbaiki prostatomegaly , menentang cancer ,  memperbaiki inflamasi kulit, menghalang komplikasi diabetes, juga menghalang tekanan darah tinggi. Bagus untuk pelangsingan dan menghalang tambah berat badan. Evening primrose oil juga dapat memperbaiki tekstur rambut yang bermasalah.

GLA COMPLEX bukan saja untuk wanita ,ramai tersalah anggap sebenarnya, supplement gla asid linoleik yang sama penting seperti asid amino tidak boleh di hasilkan oleh tubuh manusia , ia hanya di perolehi dari makanan . Sangat penting untuk kanak-kanak , contoh;( potong soft gel gla itu dan campur kan dengan makanan anak-anak) boleh di amalkan seorang remaja , dewasa, atau seorang yang sudah menopaus & andropause (menopaus lelaki).


OMEGA GUART 3 

- Manfaat utama acid lemak 3 yang penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan kita, dengan itu kita perlu mengambil omega 3 dengan cara pemakanan. Dapat mengimbangi perubahan kepekatan hormon wanita yang menyebab kan PMS, juga bagus untuk kulit licin dan kemerahan. Pengambilan omega 3 dapat mencegah penyakit saluran darah & strok 

Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori, meningkatkan sytem imun badan dan menyihatkan paru-paru. Salah satu nya penyakit berbahaya seperti menentang penyakit cancer.


VITALIZE

-  Setiap Tablet lengkap dengan 25 vitamin dan mineral untuk keperluan harian dalam badan wanita yang perlukan viitamin segera seperti memberi tenaga segera. Pantas larut dalam badan kurang dari 10 minit - menggunakan teknologi ekplo-tab. juga mempunyai patented micro coating delivery system bagi meningkatkan penyerapan acid folik dan vitamin B untuk juga si ibu (mengandung).

SIAPA YANG PERLUKAN VITALIZE ?

- kurang makan sayur dan buah

- stress 

- sibuk bekerja

- suka makanan proses

- suka aktif

- ibu hamil dan menyusu

- pelajar 

- perokok 

- warga emas

OSTENUTRIX

- Kesihatan otot dan sendi sangat penting untuk team wanita yang sekarang ini banyak pergerakan,jugadi perlukan calcium dan magnesium untuk memberikan kecergasan pada tulang dan sendi. Dalam vitamin ostenutrik sudah ada vitamin D , ia mampu merawat  penyakit rickets, ia meningkatkan penyerapan calsium & fosforus untuk meningkatkan ketumpatan tulang.

Magnesium no 2 penting di dalam tubuh kita, ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf , mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga , mengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan jantung, detox usus juga mengurangkan flamasi batu karang.

calcium 1 tablet bersamaan 1 gelas susu & 80 biji badam.

7 cara kekal sihat dan kekal cantik 

PASTIKAN BERSENAM DALAM 30 MINIT seminggu 2-3x

BANGGUN AWAL PAGI MINUM AIR KOSONG SEBELUM GOSOK GIGI

MAKAN MAKANAN BERHASIAT TINGGI VITAMIN

MANDI AWAL PAGI SEBELUM SUBUH

MULAKAN SARAPAN DENGAN PROTEIN 


Sekian .terima kasih sudi membaca semoga bermanfaat buat semua pembaca. 




#pengedarshaklee

#shakleemalaysia

#shakleebatumudajalanipoh

#shakleegombak

#shakleesentul

#shakleekampungbatumuda

#shakleemurah

PROMO MERDEKA 2023

love , alet ismail ( pengedar shaklee KL)

More info whatsapp alet

ID SHAKLEE : 1314229





TIKTOK : aletismail

INSTAGRAM : ALETISMAIL

FACEBOOK : aletismail

YOUTUBE : aletismail


Penafian  : Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat , mencegah , mendiagnose atau menyembuh apa jua penyakit , pembaca yang mengalami masalah kesihatan disarankan mendapat nasihat dari doctor atau mana mana pakar kesihatan yang diiktiraf.





Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Saya

Merdeka Promo 2023

Tips Travel ; Dalam Cuaca Tidak Menentu