Tips Hilang Senggugut

 Assalammualaikum salam semua

Alhamdulillah hanya 30 minit sakit perut atau senggugut sudah hilang. Rugi la cuti-cuti ogos 2023 ini sakit perut kan ! di sini alet nak share tips hilang sakit perut.


Petama sekali

1- jangan sesekali minum air sejuk ,akan membuatkan kita lebih sakit perut.

2- Jangan makan pedas

3- Jangan minum air yang ada teh, salah satu membuat kan angin dalam badan.

4- Jangan sesekali ambil vitamin atau supplement untuk detox usus, akan menghakis kan lagi usus kita dan akan membuat lagi angin dalam badan berlebihan membuatkan perut lebih sakit.


MAKANAN HILANG SENGGUGUT DAN ANGIN !!

1- Minum air yang ada halia

2- Makan atau hirup sup yang panas

3- Minum soya panas tanpa Gmo


Tips yang lebih mudah macam alet ini, susah sangat nak cari makanan di dapur atau  buat makanan yang boleh menghilangan seggugut dan angin dalam badan dengan cara.


Alet amalkan



1- GLA Complex - gla complex ini sejenis vitamin yang solf gel, mudah telan yang ada vitamin E, omega 6 juga bahan yang ada gabungan dengan minyak sunflower untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilan pada otot dan saraf, ketika sakit perut ( senggugut).

 

2- Alfalfa Complex - Alfalfa complex ini adalah vitamin yang tinggi nutrisi ,paling kaya dengan pelbagai zat galian , kebanyakkan nya tidak terdapat di dalam buah atau sayuran.Yang bagus siapa ada masalah usus dan perut. memperbaiki masalah saluran penghadaman , seperti ;

- kembung @ atau banyak angin

- hyperacidity 

- ulser

- gastrik

- hepatitis

- sembelit

DENGAN ITU MEMPERBAIKI SEL-SEL CANCER & MEMBUANG TUMOR.


3- B complex - ia bagus untuk masalah sakit senggugut (PMS) meredakan rasa sakit ketika senggugut, meredakan otot dan saraf dan masalah penghadaman, Terutama mereka yang mengambil ubat tahan sakit atau ubat hormon, mengandungi semua vitamin B, bantu si ibu menghilangkan stress atau cepat penat juga menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak.

BAGAI MANA MEMILIH B-COPLEX YANG BAIK?

- Mengandungi semua vitamin B8, iaitu ;

B1, B2, B3, B5, B6, B12 acid folic dan biotin sebagai di nyatakan dalam RDA ( kesemua perlu di ambil).



4- Esp Soy Protein - bantu untuk penjagaan sel dalam badan , membantu menyembuh luka dalaman seperti gastrik atau senggugut kepada wanita yang setiap bulan datang bulan ada masalah sakit perut, juga baik untuk hormon , kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones fungsi nya bersamaan dengan hormon wanita. Ia juga membantu merendahkan paras kolestrol / mencegah risiko osteoporosis & sakit jantung.



Bahan yang ada nutrisi yang cukup untuk pelindungan dinding usus tanpa rasa sakit sewaktu peroid atau senggugut.

pengambilan vitamin atau makanan tambahan di atas bantu mendapat effect yang baik yang penting bahan semua yang tinggi nutrisi dan vitamin yang badan kita perlukan.


Sekian .terima kasih sudi membaca semoga bermanfaat buat semua pembaca. 


#pengedarshaklee

#shakleemalaysia

#shakleebatumudajalanipoh

#shakleegombak

#shakleesentul

#shakleekampungbatumuda

#shakleemurah



love , alet ismail ( pengedar shaklee KL)

More info whatsapp alet

ID SHAKLEE : 1314229

DOA HILANG SAKIT 


TIKTOK : aletismail

INSTAGRAM : ALETISMAIL

FACEBOOK : aletismail

YOUTUBE : aletismail


Penafian  : Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat , mencegah , mendiagnose atau menyembuh apa jua penyakit , pembaca yang mengalami masalah kesihatan disarankan mendapat nasihat dari doctor atau mana mana pakar kesihatan yang diiktiraf.




Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Saya

Merdeka Promo 2023

Tips Travel ; Dalam Cuaca Tidak Menentu