Tips Bisnes Online

 Cara Untuk Berniaga Secara Online

Hi Assalammulaikum salam bahagia semua


Anda harus ingat kata-kata kunci ini iaitu ;

"cari " jual " manfaat"guna"rajin.




1- Cari ilmu berniaga

Perkara yang pertama tips bisnes online adalah cari dahulu ilmu tentang berniaga.

Kalau produk itu bagus , jangan terus yakin untuk menjual produk anda. Anda haruslah mempunyai ilmu tentang cara berniaga.


2-Jual Minat Anda Sebagai Peniaga Online

Jual benda yang anda minat dan yang anda tahu.Apabila anda mempunyai minat terhadap sesuatu produk, anda akan mempunyai semangat yang tinggi untuk jual produk anda.Dalam berniaga ini la perluang anda lakukan perkara yang anda minat. Beza jika anda bekerja , tidak semua kerja kita berminat 

Dengan berniaga anda bebas melakukan apa sahaja, sebagai peniaga online sekiranya anda minat menjual produk vitamin , LAKUKANNYA. Nak tahu kenapa? kalau anda lakukan sesuatu perkara dengan penuh minat , anda tidak akan mudah untuk patah semangat.


3-Manfaat Platform Media Sosial

Kalau dulu kita berniaga di tepi jalan saja ataupun bawa barang dari rumah ke rumah. Namun, itu semua sudah berakhir dengan ada nya internet semudah di hujung jari ,kita mampu mengembangkan potensi jualan ke seluruh dunia.

Dengan ada nya laman sosial seperti Facebook , Instagram , Lemon8, Tiktok , dan blog , ia adalah antara platform yang cukup di kenali ramai untuk anda pasarkan produk anda.


4- Guna Strategi Peniagan Online Yang Terbaik

Guna dan janakan strategi pemasaran terbaik selepas anda mempunyai market research. Nak berniaga kena ada strategi marketing paling sesuai dengan produk anda.

Perjalanan perniagaan anda lebih berstruktur dan terancang. Siapa tak nak berniaga berjalan dengan lancar kan ?


5- Rajin Berusaha Dan Bertanya

Perkataan rajin ini konteksnya. Rajin disini adalah sentiasa usaha dan ringan-ringankanlah mulut bertanya dengan orang yang lebih arif dan pakar dalam bidang bisnes online.

Apa-apa yang anda lakukan perlukan modal untuk mula berniaga. Sebagai seorang bisnes online , tidak salah mulakan perniagaan secara kecil-kecilan dengan modal yang rendah tapi keuntungan nya berlipat ganda.Jika anda menghadapi kesukaran dalam bisnes , jangan sesekali putus harapan , teruskan usaha dan niat . Anda pasti akan mencapai kejayaan.

Untuk anda yang jiwa usahawan , yang tengah mencari-cari bisnes kecil-kecilan tanpa stress / tanpa modal/ siap dapat tips cara menjemput rezeki dengan baik dan mudah, iaitu bisnes shaklee , bisnes yang turun temurun.


Siap Dapat Tips Extra Untuk Jaga Kesihatan

Anda juga boleh tekan link di bio untuk info lebih lanjut 

boleh juga whatsapp di talian yang tertera di bawah.


PRODUK TERKENAL MUDAH JUAL

Shaklee adalah produk vitamin yang tidak asing lagi dalam kalangan rakyat malaysia. sangat mudah untuk di jual kerana ramai sudah mengenali produk vitamin shaklee, jadi ia adalah sebuah bonus untuk kalian




Sekian .terima kasih sudi membaca semoga bermanfaat buat semua pembaca. 


#pengedarshakleekl

#shakleemalaysia

#shaklee

#shakleegombak

#shakleesentul

#shakleekampungbatumuda

#shakleemurah


love , alet ismail ( pengedar shaklee KL)

More info whatsapp alet

ID SHAKLEE : 1314229



TIKTOK : aletismail

INSTAGRAM : ALETISMAIL

FACEBOOK : aletismail

YOUTUBE : aletismail



Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Saya

Merdeka Promo 2023

Tips Travel ; Dalam Cuaca Tidak Menentu