Tips Travel ; Dalam Cuaca Tidak Menentu

 Hi Assalammualaikum Salam Ceria

Orang pertama yang teruja tentang travel ini, budak-budak sekolah yang akan dapat cuti sekolah pada bulan ogos akan datang. Tips travel kali ini alet nak share dengan keadaan cuaca yang tidak menentu.

Salah satunya yang lagi best dengan team shaklee sekarang ini, mungkin tengah buat persiapan untuk travel ke US bersama team shaklee sponser 100% by company shaklee,best nya ,walau pun alet belum lagi cukup point untuk join team shaklee pergi US, alet yakin suatu hari nanti alet akan dapat join TRIP FREE SHAKLEE.

GAMBAR SEKADAR HIASAN


Doa kan alet yee. Tapi alet akan ambik aura mereka hantar mereka semua team shaklee ke airport dalam awal bulan ogos 2023 insyaallah.

Okey selain tips travel yang alet nak share kali ini dengan sekarang ini musim panas, sekejap musim hujan.Pasti kan first kita nak travel kena tahu tempat yang sesuai dengan cuaca sekarang ini bawak anak-anak.


Kalau nak diikutkan , negara kita bukanlah cuaca bermusim.Kalau tak panas, hujan.Kalau tak hujan,panas. Kita tak alami perubahan musim dari musim bunga ,musim panas,sejuk dan luruh.


Musim yang kita ada dalam malaysia, mungkin musim buah-buahan , itupun tidak menentu.


GAMBAR SEKADAR HIASAN

Sebenarnya , aktiviti melancong di dalam negara ini amat digalakkan kerana ia mampu menjana ekonomi negara kita,.Jadi, memastikan anda dapat percutian terbaik, apa kata anda baca tips travel yang akan alet share di bawah ini.




BILA BERCUTI KETIKA CUTI SEKOLAH

Pastikan tempat yang kita nak travel itu tempat dia menarik ,tidak sesak, hotel okey, murah.Dan hari biasa selain hari hujung minggu. Kelebihan bila bercuti pada hari biasa, jalan tidak sesak, harga hotel lebih murah , tempat yang menarik yang ingin di kunjungi tidak sesak.

percutian hujung minggu 


Berbeza bila kita nak bawa family pada hujung minggu, lagi-lagi cuti sekolah, dan tidak semua ibu bapa di luar sana ada masa untuk hari biasa bawa family pergi bercuti.Ibubapa juga perlu ambil peranan bab plan percutian musim cuti sekolah.



Cari waktu dan masa yang sesuai untuk bergerak ke destinasi.

Waktu paling sesuai untuk kita nak start perjalanan, pastikan pada awal pagi akan memberikan kita masa lebih panjang ,tidak kelangkabut, dan enjoy ketika travel bersama family atau kawan-kawan.




Tempat yang menarik di dalam malaysia

Salah satunya pulau langkawi, kenapa pulau langkawi ? pulau langkawi bagi pengalaman alet yang dari kecil pergi dengan family. Tempat yang menarik, jalan tidak sesak untuk kita ingin kunjungi tempat-tempat menarik, yang berbayar atau free ada jee. Boleh google, yang lagi best pulau langkawi ini free cukai popular dengan coklat yang murah dan yang menarik. Tempat percutian di pulau langkawi tempat family dan rakan-rakan untuk percutian yang menarik yang boleh kita list kan.




Penginapan yang menarik sebelum booking

Jika yang inginkan harga yang murah dan jimat selalu nya pengangkutan yang jimat dan berbaloi bila kita booking fligt dan hotel sekali dengan harga yang sangat murah. Selalunya promo  yang murah pada awal 1pagi-6pagi harga yang boleh kita beli tiket flight dan book hotel dengan ikut bajet kita.


Dapatkan vitamin atau peralatan perubatan

Sebelum pack barang-barang untuk travel tips travel di dalam negara yang wajib kita bawak ubat jika yang ada sakit , dan supplement  vitamin C shaklee untuk family makan setiap hari ketika bercuti dengan cuaca yang tidak menentu sekarang ini. 

1 botol jimat 6 bulan Rm 115


Vitamin C shaklee juga dapat bantu meningkatkan imun sytem badan supaya kita tidak tercemar virus yang tidak kita ingini.seperti demam , selsema , batuk , kulit sunburn , juga dapat membantu badan kita sembuh luka dalaman ,jika kita ada masalah sakit perut ke, maklumlah bila bercuti ini terlalu banyak makanan yang kita makan.



Yang boleh alet share vitamin kanak-kanak dan ibu bapa sangat perlukan bila waktu travel iaitu omega guard 3 shaklee yang bantu untuk mencegah kolestrol tinggi dan tekanan darah tinggi. 

promo julai 2023


Anak lebih fokus, kesihatan otak lebih kuat untuk membina memory ketika bercuti, sesuai yang ada masalah asma, juga baik untuk kita yang penjaga anak-anak yang perlukan pergerakan sendi dan otot di kaki yang lebih kuat ,kurang kekejangan ,bengkak dan kesakitan.



Waktu solat ketika travel

Panduan mengejarkan solat ketika travel juga sangat la penting. Untuk memudahkan setiap perjalanan kita ketika bercuti.Jika kita masuk waktu subuh adalah solat seperti biasa. Berikut lah ketika solat waktu zuhur hendaklah kita jamak dan qadar 2 rakaat 1 salam, kemudian terus buat 2 rakaat solat asar 1 salam. 


Bila masuk waktu asar kita tidak perlu terkejar-kejar untuk solat asar. Sebab kita dah buat solat jamak dan qasar ada waktu zohur tadi. Islam itu mudah, solat juga bukan satu amalan yang memebankan malah solat juga dapat memudahkan segala urusan kita setiap 24 jam kita berada di dalam percutian.


Sekian .terima kasih sudi membaca semoga bermanfaat buat semua pembaca.

GAMBAR HIASAN 


#pengedarshakleekl

#shakleemalaysia

#shaklee

#shakleegombak

#shakleesentul

#shakleekampungbatumuda

#shakleemurah



love , alet ismail ( pengedar shaklee KL)

More info whatsapp alet

ID SHAKLEE : 1314229

TAMBAH PENDAPATAN SAMBIL BERCUTI


TIKTOK : aletismail

INSTAGRAM : ALETISMAIL

FACEBOOK : aletismail

YOUTUBE : aletismail


Penafian  : Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsikan di laman ini bukan bertujuan untuk merawat , mencegah , mendiagnose atau menyembuh apa jua penyakit , pembaca yang mengalami masalah kesihatan disarankan mendapat nasihat dari doctor atau mana mana pakar kesihatan yang diiktiraf.






















Comments

Popular posts from this blog

Testimoni Shaklee Saya

Merdeka Promo 2023